Friday 29 December 2017

Melaka - Part 1

Hai,

Aku nak cerita pasal unplanned vacation pergi Melaka pulak. Kenapa unplanned? sebabnya dimana laki aku ni suka sangat ajak pergi memana mengejut. Bukan nak cakap sehari dua sebelum pergi ke apa. Ni harini nak pergi, harini jugak baru cakap. Tapi aku suka lah mcmni, cakap2 tapi tetap pergi. Dari plan bagai nak giler last last tak jadi. Hampeh tau.

Rasa lama juga tak pergi bercuti tempat orang last pun pergi Cameron tu lah Hahaha. Itulah tahun 2015 lepas tu tak berjalan sangat pun. Tengah pregnant kan. Pergi Melaka  9-Oktober-2016 haritu (setahun lepas), dah keluar dah seorang Harraz yang dalam perut aku ni. Masa ni pun baru-baru je abis pantang 44 hari. Hahaha. Berani tak berani jugalah nak berjalan jauh dengan bawak baby. Plus takde pengalaman langsung berjalan dengan ada baby sendiri.

Lepas husband ajak, aku tanpa berlengah terus lah on. Bini mana yang tak suka laki bawak jalan kan heheh. Cepat-cepat booking hotel thru Booking.com. Book with no deposit and nasib banyak hotel yang kosong lagi. Aku booked  Syaz Meridian Hotel.


Condition hotel ni okay. Tapi agak susah sikit nak cari parking area situ. Sebab kt situ kawasan banyak hotel. Berebut lah aku dengan customer hotel lain hehe. Ni kira konsep siapa cepat dia dapat parking hehe.


Harraz Anaqi's 3 Months
 Hah seorang Harraz sampai lena tidur dekat hotel ni. Harraz pertama kali join mama papa pergi jalan-jalan. First time Harraz datang Melaka! Yahuuu. 

Aku decide untuk round Melaka esok pagi memandang kan kiteorang sampai hotel pon dah lewat malam pukul 12 am ok. Esok awal-awal lagi dah check out pergi sarapan dulu. kenapa check out awal? Name pun short vacay memang sehari je kat Melaka tu :'P

Lepas sarapan dekat kedai mamak area hotel tu aku pergi A Famosa Water Theme Park. Maklumlah bawa anak ni pergi lah tempat-tempat yang ada ramai orang. Ni je gambar yang ada, tak banyak sebab aku dgn husband masih kekok berjalan dengan anak. Kira kitorang focus kat Harraz je tajut dia takselesa lagi dengan dunia luar aiceh. Sampai tak sempat nak selfie sama-sama.

Full Tank dulu.

Pipi sebagai pelampung



No comments:

Post a Comment