Tuesday 9 May 2017

Bridesmaid - Majlis Bersanding

" The Bridesmaids are members of the bride's party in a wedding. A bridesmaid is typically a young woman, and often a close friend or sister. She attends to the bride on the day of a wedding or marrige caremony "

Untuk majlis bersanding, aku pon ada bridesmaid  aku sendiri. Bridesmaid  aku 13 orang (over ramai kan??) Ni kes masukkan bff, cousin, adik., ha amik skli kira 13 orang. Garu kepala nak sponser kain nak  seragam semua. Tapi bende ni untuk suka2 seronok2 so takde lah terasa beban sangat. Alhamdulillah tak lari budget & semua nya berjalan dgn lancar. (Itu yg lagi penting bg seorang pengantin) hihi.

Dulang boys & girls dah pilih colour marron. So bridesmaid  kena lah colour lain, nak matching2 colour ni bukan senang. Plus 13 orang mesti lah idea pon 13 kepala. Macam2 idea nak itu lah tak nk ini lah. Sampai sminggu nak majlis pon tak settle lagi tau. Stress iolss.

Last2 aku pilih colour Mint Green. Sbb nye theme wedding aku Mint Green & Cream. (Termasuk kain scallop khemah) hihi. Mint Green ni colour dia nampak smooth & soft je mata memandang. Redup pon ye. Nak matching kan dgn colour apa2 pon senang.

So, as bride nak kan wedding yang simple but look nice haruslh pandai main colour ok. Jgn pilih colour panas & gelap. Effect untuk tetamu yg dtg & mata kita sendiri. (Kalau tanak nampak serabut otak jgn hentam buta pilih colour ok!)

Hari sanding tu pengantin (i & husband) pakai persalinan songket Soft Grey and combination bridesmaid   Mint green. For me ok lah nampak sejuk colour dia. Taktahu utk korang pulak. ( lain org lain citerasa)

Okay aku kasik share gambar aweks aweks bridesmaid aku. (Time ni dorang semua single-tahun 2015)





No comments:

Post a Comment